Polityka prywatności
Polityka Prywatności Gabinetu Stomatologicznego Dentorama – przyjazna stomatologia
1. Informacje Ogólne Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania danych osobowych Pacjentów, osób korzystających z usług oraz odwiedzających stronę internetową gabinetu stomatologicznego Dentorama – przyjazna stomatologia.
2. Administrator Danych Osobowych Administratorem danych osobowych jest „Dentorama-przyjazna stomatologia s.c.”, z siedzibą ul. Zgierska 69, 91-463 Łódź , NIP: 7262659614, REGON:364025890, (zwany dalej jako : „Administrator”).
Kontakt z Administratorem możliwy jest:
- listownie na adres: „Dentorama – przyjazna stomatologia s.c.” ul. Zgierska 69, 91-463 Łódź
- mailowo pod adresem: kontakt@dentorama.pl
- telefonicznie: 881 339 881
3. Zakres Przetwarzanych Danych Gabinet przetwarza dane osobowe w zakresie niezbędnym do świadczenia usług medycznych, w tym:
- imię i nazwisko,
- numer PESEL (lub data urodzenia, jeśli brak PESEL),
- adres zamieszkania,
- numer telefonu,
- adres e-mail,
- dane dotyczące stanu zdrowia i przebiegu leczenia,
- inne dane wymagane przez przepisy prawa.
4. Cele i Podstawy Prawne Przetwarzania Danych Dane osobowe Pacjentów są przetwarzane w następujących celach:
- świadczenia usług zdrowotnych (art. 6 ust. 1 lit. b i c oraz art. 9 ust. 2 lit. h RODO),
- prowadzenia dokumentacji medycznej (zgodnie z Ustawą o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta),
- realizacji obowiązków księgowych i podatkowych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
- dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
- kontaktowania się w sprawie wizyt (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
- prowadzenia marketingu usług gabinetu (na podstawie zgody, art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
5. Okres Przechowywania Danych Dane osobowe będą przechowywane przez okres wymagany przez przepisy prawa, w tym:
- dokumentacja medyczna – przez 20 lat od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu, z wyjątkami przewidzianymi w przepisach,
- zdjęcia rentgenowskie – przez 10 lat,
- skierowania na badania – przez 5 lat (lub 2 lata, jeśli nie doszło do realizacji świadczenia),
- dokumentacja pracownicza i księgowa – przez okres wymagany przepisami podatkowymi i księgowymi,
- dane marketingowe – do momentu wycofania zgody.
6. Prawa Osób, Których Dane Dotyczą Każda osoba, której dane dotyczą, ma prawo do:
- dostępu do swoich danych i otrzymania ich kopii,
- sprostowania (poprawiania) danych,
- usunięcia danych (jeśli nie istnieją podstawy prawne do ich dalszego przetwarzania),
- ograniczenia przetwarzania danych,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
- przenoszenia danych,
- wycofania zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych,
- wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
7. Odbiorcy Danych Osobowych Dane osobowe mogą być udostępniane:
- podmiotom współpracującym przy świadczeniu usług zdrowotnych (np. laboratoriom diagnostycznym, konsultantom, pracowniom protetycznym),
- organom publicznym na podstawie obowiązujących przepisów prawa,
- dostawcom usług IT zapewniającym obsługę techniczną gabinetu,
- firmom księgowym i prawniczym.
8. Pliki Cookies i Logi Serwera Strona internetowa gabinetu może korzystać z plików cookies oraz przechowywać logi serwera w celu:
- prawidłowego funkcjonowania strony,
- analiz statystycznych i poprawy jakości usług,
- marketingu usług własnych.
Użytkownik ma możliwość zarządzania plikami cookies w ustawieniach swojej przeglądarki.
Poniższa Polityka Cookies określa zasady zapisywania i uzyskiwania dostępu do danych na Urządzeniach Użytkowników korzystających z Serwisu do celów świadczenia usług drogą elektroniczną przez Administratora Serwisu.
§ 1 Definicje
Serwis – serwis internetowy działający pod adresem dentorama.pl
Serwis zewnętrzny – serwisy internetowe partnerów, usługodawców lub usługobiorców Administratora
Administrator – „Dentorama – przyjazna stomatologia s.c.” , prowadząca działalność pod adresem: 91-463 Łódź, ul. Zgierska 69, o nadanym numerze identyfikacji podatkowej (NIP): 7262659614, świadcząca usługi drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu oraz przechowująca i uzyskująca dostęp do informacji w urządzeniach Użytkownika
Użytkownik – osoba fizyczna, dla której Administrator świadczy usługi drogą elektroniczna za pośrednictwem Serwisu.
Urządzenie – elektroniczne urządzenie wraz z oprogramowaniem, za pośrednictwem, którego Użytkownik uzyskuje dostęp do Serwisu
Cookies (ciasteczka) – dane tekstowe gromadzone w formie plików zamieszczanych na Urządzeniu Użytkownika
§ 2 Rodzaje Cookies
Cookies wewnętrzne – pliki zamieszczane i odczytywane z Urządzenia Użytkownika przez system teleinformatyczny Serwisu Cookies zewnętrzne – pliki zamieszczane i odczytywane z Urządzenia Użytkownika przez systemy teleinformatyczne Serwisów zewnętrznych
Cookies sesyjne – pliki zamieszczane i odczytywane z Urządzenia Użytkownika przez Serwis lub Serwisy zewnętrzne podczas jednej sesji danego Urządzenia. Po zakończeniu sesji pliki są usuwane z Urządzenia Użytkownika.
Cookies trwałe – pliki zamieszczane i odczytywane z Urządzenia Użytkownika przez Serwis lub Serwisy zewnętrzne do momentu ich ręcznego usunięcia. Pliki nie są usuwane automatycznie po zakończeniu sesji Urządzenia chyba że konfiguracja Urządzenia Użytkownika jest ustawiona na tryb usuwanie plików Cookie po zakończeniu sesji Urządzenia.
§ 3 Bezpieczeństwo
Mechanizmy składowania i odczytu – Mechanizmy składowania i odczytu Cookies nie pozwalają na pobierania jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z Urządzenia Użytkownika. Przeniesienie na Urządzenie Użytkownika wirusów, koni trojańskich oraz innych robaków jest praktycznie niemożliwe.
Cookie wewnętrzne – zastosowane przez Administratora Cookies wewnętrzne są bezpieczne dla Urządzeń Użytkowników
Cookie zewnętrzne – za bezpieczeństwo plików Cookies pochodzących od partnerów Serwisu Administrator nie ponosi odpowiedzialności. Lista partnerów zamieszczona jest w dalszej części Polityki Cookies.
§ 4 Cele do których wykorzystywane są pliki Cookies
Usprawnienie i ułatwienie dostępu do Serwisu – Administrator może przechowywać w plikach Cookies informacje o preferencjach i ustawieniach użytkownika dotyczących Serwisu aby usprawnić, polepszyć i przyśpieszyć świadczenie usług w ramach Serwisu.
Dane statystyczne – Administrator oraz Serwisy zewnętrzne wykorzystuje pliki Cookies do zbierania i przetwarzania danych statystycznych takich jak np. statystyki odwiedzin, statystyki Urządzeń Użytkowników czy statystyki zachowań użytkowników. Dane te zbierane są w celu analizy i ulepszania Serwisu.
Usługi społecznościowe – Administrator oraz Serwisy zewnętrzne wykorzystują pliki Cookies do wsparcia usług społecznościowych
§ 5 Serwisy zewnętrzne
Administrator współpracuje z następującymi serwisami zewnętrznymi, które mogą zamieszczać pliki Cookie na Urządzeniach Użytkownika:
Google Analytics
Google Maps
§ 6 Możliwości określania warunków przechowywania i uzyskiwania dostępu na Urządzeniach Użytkownika przez Serwis i Serwisy zewnętrzne
Użytkownik może w dowolnym momencie, samodzielnie zmienić ustawienia dotyczące zapisywania, usuwania oraz dostępu do danych zapisanych plików Cookies. Użytkownik może w dowolnym momencie usunąć wszelkie zapisane do tej pory pliki Cookies korzystając z narzędzi Urządzenia Użytkownika za pośrednictwem którego Użytkownik korzysta z usług Serwisu.
§ 7 Wymagania Serwisu
Ograniczenie zapisu i dostępu do plików Cookies na Urządzeniu Użytkownika może spowodować nieprawidłowe działanie niektórych funkcji Serwisu. Administrator nie ponosi żadnej odpowiedzialności za nieprawidłowo działające funkcje Serwisu w przypadku gdy Użytkownik ograniczy w jakikolwiek sposób możliwość zapisywania i odczytu plików Cookies.
§ 8 Zmiany w Polityce Cookies
Administrator zastrzega sobie prawo do dowolnej zmiany niniejszej Polityki Cookie bez konieczności informowania o tym użytkowników. Wprowadzone zmiany w Polityce Cookies zawsze będą publikowane na tej stronie. Wprowadzone zmiany wchodzą w życie w dniu publikacji Polityki Cookies.
9. Zabezpieczenie Danych Administrator stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu ochrony danych osobowych, w tym:
- szyfrowanie transmisji danych (SSL),
- pseudonimizację i kontrolę dostępu,
- systemy zabezpieczeń IT.
10. Zmiany w Polityce Prywatności Administrator zastrzega sobie prawo do aktualizacji niniejszej Polityki Prywatności w przypadku zmian w przepisach prawa lub sposobie przetwarzania danych. Aktualna wersja polityki będzie publikowana na stronie internetowej gabinetu.
Data ostatniej aktualizacji: 09.02.2025